Nov 17, 2009

Memuktamadkan Draf Perjanjian ________

at 8:38 AM
erlo...
dari mggu lepas, sampai minggu ni...ade isu memuktamadkan draf perjanjian ____(dirahsiakan)____.
yang aku xpahamnye, dah lah bnyk legal terms...so, xde paham sumenye..paham skit2 je la...eh..ape aku cakap ni..huhu..

ok..meh tgk revision aku...

Situasi 1.
.
.
.
Di Bilik Meeting.

Ahli mesy: Opis aku (A), lawyer opis aku(B), agensi+lawyer agensi (C), dan Lawyer Jab. Peguam Negara(D).

Agenda mesyuarat:
1. Perang idea antara lawyer2 dari pelbagai pihak.
2. Pindaan sana sini dalam draf perjanjian.
3. Perbezaan pendapat pelbagai pihak.
4. Klausa2 yang dipinda dipersetujui oleh sume pihak A, B, C dan D.
5. Abis sume klausa telah dibincangkan.

Mesyuarat tamat.

.
.
.
~~~~~~
Situasi 2
.
.
.
Di bilik meeting yang sama.

Ahli mesy: Opis aku (A), agensi+lawyer agensi (C), dan pihak syarikat+lawyer(E).
maknenye si B dan D xde...

Agenda mesyuarat:
1. Perang idea antara lawyer2 dari pelbagai pihak. (sama mcm situasi 1)
2. Pindaan sana sini dalam draf perjanjian. (sama mcm situasi 1 jugak)
3. Perbezaan pendapat pelbagai pihak. (sebijik mcm situasi 1)
4. Klausa2 yang dipinda akan diteliti oleh pihak C dan E.(lebih kurang mcm situasi 1)
5. Abis sume klausa telah dibincangkan. (sama sangat mcm situasi 1)

Mesyuarat tamat.
.
.
.
~~~~~~

Kesimpulan2....
asyik pinda2...bile nk siap oi????????????

kan senang kalau panggil sume skali dalam satu meeting...ni meeting 1, pggl org ni je, meeting 2 panggil org tu je...kan molek kalau panggil sume skali...bincang dan2 tu..pas2 yang mana dah finalize oleh sume pihak, jgn gatal nk ubah2 dah. huh...kalau nk ikut palesume org, mmg la xkan siap...

aku ni lawyer ke???
kalau aku lawyer mesti aku jawab camni..

kena la ubah kalau ade yang perlu, kalau x, nnt kemudian ari, org lain yang susah disebabkan perjanjian yang dibuat secara tergesa2..

ececcecee....

so skrg ni korang faham ke entry aku nih??


0 comments:

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei