Sep 30, 2009

Manggis Oh Manggis!!

at 8:47 AM
Hi,
Salam semua...

Tau tak??

MANGGIS:

Dipercayai berasal dari Kepulauan Sunda dan Maluku dan dikenali sebagai “Queen of Fruit”.
Digunakan dalam perubatan traditional seperti merawat penyakit Malaria, cirit-birit, tibi, ulser,buasir, sembelit dll.

Kulit manggis mengandungi sebatian unik “xanthone” yang tinggi.
FRIM (Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia) mengkaji kelebihan Manggis..


Baru-baru ni saya balik kampung Sempena Hari Aidilfitri..

Duduk rumah Mak tok saya...mak tok ada penyakit kencing manis dan buah pinggang..Kesian dia, kaki bisa-bisa, sakit-sakit badan, banyak ubat dia kena makan. Mak tok slalu mengadu letih kena makan banyak ubat...Tak larat katanya.

Masa raya ke-3, ade la pergi beraya kat Perlis, rumah tok sedara...mak bercerita la pasal mak tok yang tengah sakit-sakit..Lepas tu, tok sedara saya sarankan cari jus manggis, bagi mak tok minum, cuba khasiatnya. Mak cik pun cakap bagus jus manggis nih, ada kawan dia kanser, minum jus manggis tiap-tiap hari, sel-sel kanser semakin berkurang, sampai doktor yang merawat pun terkejut. Tok saya yang kat Perlis ni mengamalkan minum jus manggis ni setiap hari..Alhamdulillah, badan dia sihat dan bertenaga...Tak macam sebelum ni...Cepat lenguh-lenguh dan sakit-sakit badan..

Balik je KL, saya terus layari internet cari pasal jus manggis.. ada la jumpa 2,3 brand... Banyak kelebihan rupanya....

Ni antara khasiat-khasiat jus manggis:

Memberi kesihatan yang menakjubkan melalui pertolongan xanthone dan antioksida
Menghalang dan mencegah radikal bebas
Anti inflamasi & anti alahan
Anti penuaan (awet muda)
Mencegah kanser
Melindungi sistem jantung
Melindungi kesihatan otak dan sistem saraf
Meningkatkan sistem pertahanan badan
Menyokong fungsi sendi dan tulang rawan
Menghalang jangkitan yang disebabkan oleh virus, bakteria dan parasit
Mengurangkan tekanan darah tinggi

Mengurangkan lelah
Membantu penyembuhan luka
Memberi tenaga stamina
Mengurangkan sakit kepala (migrain)
Mengurangkan pengeluaran asid


ermm...banyak jugak khasiatnye ek...

Nak dijadikan cerita, secara kebetulan..ada pengedar jus manggis yang saya kenal...

JUS MANGGIS SHAMELIN

Telah dikaji oleh FRIM terlebih dahulu

ni lah dia jus manggis tersebut..


Kandungan :


Ekstrak keseluruhan buah manggis
Ekstrak Acai
Ekstrak Biji Anggur
Ekstrak Delima
Puri Roselle
Jus Epal
D-Ribose

Bahan lain yang dibenarkan :

Ascorbic Acid
Xanthan Gum 415
Potassium Sorbate
Permitted Flavours
Citric Acid


Cara Pengambilan:

Dicadangkan 30ml sehari
Boleh diminum terus atau dicampur air dengan kuantiti 1-1
Disejukkan setelah dibuka.

Ok...dah belajar pasal Jus manggis....Sekurang-kurangnya dah ambil tahu pasal kehadiran dan khasiat jus ni...

Finally,

Kepada sesiapa yang rasa-rasa nak cuba keberkesanan Jus Manggis ni, kalau-kalau ada sesiapa yang sakit-sakit, boleh la cuba,contact saya untuk dapatkan jus manggis ni...Saya bukan juru jual tau...Kalau nak jus ni, saya boleh tolong cuba dapatkan dari kawan saya..

HARGA SEBOTOL = 250ML = RM50 BAGI SEMENANJUNG
RM55 BAGI SABAH & SARAWAK

Contact
by email : namf166@gmail.com
by phone: 012-2261244( ezzuan)

nak tinggal pesan kat komen pun boleh...dialu-alukan...



3 comments:

Zura Tahir on October 2, 2009 at 10:13 AM said...

th mkn je..:D

Anonymous said...

salam.
akak , saya nak cuba kak sebotol.
camana pemprosesan order nya.
:)

pensel on October 5, 2009 at 2:19 PM said...

salam nughol:

nughol boleh call/sms no 012-2261244 (ezzuan). Nanti ezzuan akan follow up dengan nughol...
TQ..

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei