Nov 18, 2010

Tarif Bil Elektrik dah naik...

at 10:20 PM
Hye Semua~~


ermm..macam tajuk di atas...korang perasan tak yang bil elektrik dah naik.......??



patut la bil melambung bulan nih...haiya...




tgk gambar bawah nih....






Kadar lama 0.218
Kadar baru 0.286
Beza kadar 0.068
Peratus kenaikan = (0.286 – 0.218) / 0.218 = +31.19266%

Wow…banyak gila naik tariff elektrik…

So ape tindakan kita?? Memberontak?? Putuskan sambungan TNB??Boikot TNB??

No..no…no…langkah yang letih tepat adalah mula belajar jimat elektrik…guna peralatan energy saver….kurangkan/minimakan pengunaan peralatan elektrik….bila korang berjimat elektrik, elektrik guna sikit, bil elektrik pun rendah…

Kalau kita bersatu berjimat cermat guna elektrik, kurang pollution, kurang pengunaan arang yang digunakan utk hasilkan elektrik…selamat la kayu-kayu pokok…kurang la global warming…wah..pandainye aku cakap…betul ke?? Ehh…betul tau!!!..

kalau tak percaya bil elektrik dah naik, cuba la check kadar kat bil elektrik korang…compare dengan bil-bil sebelum nih..

ambil ini semua sebagai sesuatu yang positif....dan korang akan dapat yang positif... 

kalau fikir negatif, negatif la jawabnye...

so...be positif bloggers!!

p/s: Fiza, dah beli hadiah untuk aku ke blom???ahahha

8 comments:

ZACK ENTRY on November 18, 2010 at 11:10 PM said...

sama-sama la kita berjimat..=)

eZz said...

kalo mak pak yg bayar bill mmg la bleh ckp cm tu..ekekeke...Jom Jimat..

zeze said...

huhu...sebab mak pak yang bayaq la leh cakap jom jimat, kalau bayor sendiri, mmg kena jimat gile2 punye lah..

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ on November 19, 2010 at 12:35 PM said...

semua bende nk naik.

nnt ddk lam gelap jela


btw..

do folow me ye?

http://owlkieranaa.blogspot.com/

tq~

eZz said...

nnt pas kawen kene jimat kaw-kaw nye..macam2 nk kene bayor..hehehe

fza said...

ko nk hdiah ape..aku bungkuskn ezz je la nnt....jimat2...wahaha...

Pensil Tajam on November 20, 2010 at 2:56 PM said...

wahhhhhhhh...suke ati je ko nak bungkus boipren aku ye fiza....

eZz said...

tulun2 lemassss...hehehe

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei