May 31, 2009

Sabtu yang sgt Memenatkan

at 9:27 AM
Cerita Dari Aku

haiii...nak cerita skit pasal aktiviti smlm...hehe...smlmkan...saya rajin sgt2...saya cat almari bilik...dah la besar gedabak almari tu, saya pkai bros kecik je, xpakai roller, sbb guna cat minyak.. 1Liter nippon RM32. warna lama almari ~ pink...saya tukar jadi warna ijau... start mengecat kol10am ...siap satu almari kol12pm..fuhh...3jam..lame gile...sambil2 tggu cat kering, kemas2 bilik, susun2 baju kurung, sapu2 sampah, susun buku2...agak2 dalm kol430pm baru aku siap kemas2 bilik... tu baru satu bilik, kalau satu rumah, xtau la bile baru nk siap...almaklum lah, aku kan suke mengemas, pas2 kalau aku yg mengemas mmg lame sbb detail..hehhe..

then kol5 plak bergerak ke midvalley bersama2 keluarga.. hari ni mmg ajaib, complete sume ade..aku, mak, abah, azif n jad... nak plak azif ikut..huhu... sampai2 je sana parking kat fav parking aku (G), sbb dah petang2, so ade bnyk parking kosong time tu...masuk jusco, tros makan laksa...mcm biasa la, aku ngn mak, makan laksa, abah nak makan kuey toew sup, tapi abis, so abah makan mee kari, azif makan nasi lemak ayam, jad, xmakan (sbb dia makan fast food je - sbb tu dia gemok, badan ala2 mat salleh gitu).my treat. pada dasarnya azif ikut sbb dia nk pow aku kasut lacoste yang warna putih tuh...dia mntk yg ori plak..ciss..mentang2 tau aku baik hati..dia pow aku..huhu...tapi xjumpa kasut idaman hati dia. aku penah tgk kasut tu, ade mamat cameraman NTV7 pakai masa aku ade function kat LDP. azif berkenan kasut tu..tapi xjumpa kat MidV (fuhh...selamat aku) pas2 jalan2 dalam jusco, sume org plak pow mak...sua, baju, sweater, sox, n mcm2 lagi lah...sume mak kena bayar.. hehe.. masa nk bayar tu, mak perasan jusco card expired esok (hari ni).. pas bayar2, tros g service counter jusco...

trett...trett...amik nombor... tggu...no aku 1388...no skg 1383..lagi 5 org..nasib ade sofa...xla letih sgt..dinggg....sampai giliran aku...aku g kaunter no 3.
"saya nak renew JCard"
.. zas....zassss...org tu wat dgn pantas
" 12 ringgit"
aku pun bg RM12... dia bg JCard aku n mak aku (supp).n resit..
"saya nak redeem ni skali boleh?"
"boleh. mintak ic"
aku pun bg ic
"sign sini"
"isi no ic n sign"
dia pun bg aku gift voucher RM20 kat aku (jadi laa)
next, g pet shop...
pas kepenatan, sume pulang ke rumah...
sampai umah...lepak2 reramai tgk TV..
bestnye kuar ngan family reramai camtuh...complete plak sume haa...

0 comments:

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei