Dec 30, 2015

DIY Anak 3 tahun di Taska

at 2:42 PM


Hah...al kisah, Aku buatkan kotak untuk anak aku simpan hasil karya masa dia di taska untuk tahun 2016 nanti (sebenarnya bukan usaha aku sendiri nak buatkan kotak, tapi taska yang mintak ibubapa sediakan kotak A4. haahhahhah). Maka nya kotak Tahun 2015 dipulangkan la semula. Maka dari itu, dengan terujanya aku nak lihat la hasil karya anak aku masa di taska Tahun 2015 (usia 3 tahun). Jom kita selongkar hasil karya AYRA - 3 Tahun masa kat taska....


Haaaaa.. yang sebelah kiri ni nampak macam pop corn plakkan... sebenarnya aku rasa cikgu ajar anak-anak buat ........ AISkrim...wahhhhhhhhhhhhh... yang memang aku kagum.... Kreatif nya cikgu-cikgu taska!!!







OK...sekarang tengok kanan plak.. yang ni kolaj kapal layar.... hahahhahaha....comel jek ombak biru-biru...

OK..tengok yang bawah ni pulak.... ni mesti masa awal tahun 2015 punya aktiviti.. siap ada extra corak bulat-bulat ha...




Yang ni aku rasa menarik...cikgu gunting iklan barang dapur dari majalah... dan anak-anak menampal sambil kenal barang-barang ni semua.. yang bestnye bila tanya Ayra yang warna hijau tu apa...dia jawab DAUN.. haaaaaa...pandai... memang jujur....








Yang ni pulak aktiviti mewarna sempena minggu "Keluarga Saya"...
Tapi ayra tak kenal siapa abang.. sebab Ayra tak ada abang.. hehehhe



Yang kanan ni ..... pastinya aktivit mewarna... dan Ayra ni semakin dilihat minat mewarna dan jugak paling dia minat beli pensel warna walaupun dah berbakul-bakul pensel warna dia beli...huhuhu....



ok...yang bawah ni rasanya Ayra belajar lukis bulatan... dan paling aku terkejut satu hari kat rumah tu ayra boleh lukis muka bulat dengan mata dan mulut... then dia belajar lukis segi empat.. dia lukis cawan...mula dengan segi empat... then ada telinga cawan... then dia modified lukisan.. cari cawan jadi kepala orang...ada dua telinga...ada mata, mulut, hidung, badan, kaki tangan dan 5 jari.. Nangessss mama tengok ayra lukis figura manusia...hey...budak 3 tahun kottt



Ok...yang ni memang aku adore sangat... gila kreatif lah cikgu taska!!!!boleh diorang ajar anak-anak buat buah-buahan  kecik-kecik macam tu...siap ada tangkai pakai lidi. then lekat atas pinggan kertas yang comellllll... haaa.. ni antara produk yang akan aku tempek kat dinding rumah nanti...






Ni pulak mesti tema Shopping!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Ni tema rama-rama... Mesti hari ni hari malas-malasan Ayra kat taskan kannnnnnn....hahhahaa




Yang ni tema ape??? hahaha... fikir sendiri la kot kan.. tapi kalo aku jadik kids pun mesti aku excited buat aktiviti gini.... Siap ada tampal gambar bagai...




 Yang atas dan bawah ni pun best.. menarik sangat


Hari mewarna kapal terbang!!!




Yang ni pun best, main cop-cop jari...Confirm belemoih tangan kan...kan... Jenuh la cikgu nak cuci tangan hangpa semua...




Ni pun cop-cop jugak....mama nampak corak bendi!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Ni apa eh??? hahahhaha... tak tau lah kannnnnnnn...






Ok yang ni pun menarik.....ada butang..... batang aiskrim.. ngan fur ball!!!!


























Haaaaaaaaaaaaaaaaaaa...yang ni paling epic!!!! AYRA EXPRESSSSSSSSSS



Kalau duduk rumah, mama takkan mampun nak fikir untuk buat aktiviti macam ni dengan anak-anak,. Sebab mama tak ada degree pendidikan awal kanak-kanak... ahhahahhahah...

Hurm.. Kreatif sangat la cikgu-cikgu ni semua.... Nasib baik la kau nak pi taska kannnnn!!

Taska KEMAS memang BEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

yeay... Im happy!!!!!!!!!!

1 comments:

Wak Lat on January 10, 2016 at 4:41 PM said...

kretipnyerr., hehe2

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei