Nov 3, 2014

Hari Pertama Ayra ke TASKA setelah lama bercuti panjang

at 9:35 AM
Fuh.. bile cerita hantar anak ke TASKA....rasanya ibu bapa yang lagi gementar daripada anak.

Macam Ayra ni, lepas cuti bersalin terus letak di taska KKR @ Dewan Mahfuz KL. So bila dia da biasa duduk dari kecik lagi, memang kurang la masalah waktu pagi masa nak ditinggalkan di Taska.

Masa umur dia almost 2 years old, disebabkan mama and babah kena "kerja" di Kemaman, makanya Ayra kene tinggal dengan Nini dan Atok kat KL. So, tinggal la Ayra dengan pengasuh sebab Nini n Atok still kerja. Birpisah la Ayra dan kedua orang taunya weekdays selama 7 bulan.

Bila anak da duduk dengan atok, ditambah lagi mak bapak nun jauh diperantauan, akan wujud la ikatan kuat antara atok dan Ayra. Mana taknya.. atok kalau layan cucu lain kan...jaga baik punya. Naik moto kehulu kehilir. Beli macam-macam untuk cucu. Pergi Taman main kejar-kejar selalu. Berhujan panas bersama atas moto. Amboi bahagianya atok ngan cucu itu. Hihi..

Bila mama n babah Ayra dah return ke KL, so Ayra kene masuk Taska semula.

Hari ni hari pertama Ayra di Taska baru. Mula-mula semangat nampak Taska, nak pergi School sebab ada mainan depan taska.. Nah... bila dia nampak cikgu dah tunggu depan taska.... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! dah mula raungan beserta titisan deras air mata. Huh... Drama dah.. hihi... 

Disebabkan cikgu dah biasa sangat dengan situasi macam tu, CIkgu terus je dukung Ayra yang masih meraung.. Dari dalam taska, Ayra jerit, "mama!!.............." sambil menangis..

Haha..masa ni la hati kena kuat, kaki kena tekad tinggalkan Taska dengan doa supaya Ayra selamat dan dilindungiNya.

Masa nak bergerak dari taska, ada seorang ayah ni cakap, " Tak pe..memang macam tu, anak saya pun dulu macam tu, tapi sekarang ni da masuk sendiri main kat dalam".

Fuh...agak lega.. terima kasih tuan yang memberi lega dihati.

Yang penting, jangan putus doa untuk anak.

Semoga anak-anak kita dijaga dengan baik dan sentiasa di bawah lindunganNya.

Aminn...


 

1 comments:

IBU PUSPITA on May 31, 2015 at 8:26 PM said...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei