Nov 6, 2013

Jom buat Photobook - Pixajoy

at 5:06 PM
Hari ni nak share pasal photobook...

Korang pernah buat photobook tak? OK...mula-mula nak tanya, siapa yang sekarang ni masih lagi pi cuci gambar size 3R atau 4R? mesti tak ramai kan. Ada gambar best  4, 5 tahun lepas pun belum pi cuci lagi kan...Al maklumlah semua konon nya digital, tayang kat digital photoframe je la gamaknye kan...

Macam aku ni memang ala-ala malas nak pi cuci gambar kat kedai gambar (takkan kedai dobi plak ek)..

So, untuk mengatasi kemalasan tersebut, aku pun sekarang ni makin rajin la buat photobook..

Ada 3 company aku pernah buat photobook, which is,

  • VPrint
  • PhotoBook Malaysia
  • Pixajoy 
Tapi dengan software, servis dan quality terbaik, adalah dari Pixajoy. Memang tip top dan aku sangat puas hati.

So, aku memang highly recommend Pixajoy kat korang semua.

Dan shipping kos dia pun agak murah berbanding company lain.

Dia punya software pun agak friendly user la.....Dan sentiasa di update dari semasa ke semasa. So, tipsnye, rajinkanlah diri untuk "check for updates" sebelum mula create A new Projects.

Dan kalau nak download software nye, haruslah percuma.Gratis.

Yang paling best, Pixajoy selalu sangat buat promo photobook. Selalunya aku beli kat Groupon or website Pixajoy. Pernah dapat deal softcover photobook RM30 kalau tak silap. Then hardcover, pernah dapat offer RM49. Memang terbaik lah... So, sekarang ni, pantang nampak offer photobook, memang aku sambar, ni baru je lepas sambar offer photobbok dari groupon...hardcover 40 pages RM52 inc shipping. memang WOW...



Kalau nak bagi e-voucher as gift pun boleh.



Dah maca duta Pixajoy plak. Ahaks.. Benda best, apa salah kongsi ye dak...


Meh tgk photobook yang aku dah buat













Selain photobook, kat pixajoy pun boleh buat custom kalendar like this:



3 comments:

nurul asmiati on September 21, 2014 at 10:16 PM said...

Mmg cantik dan terbaik...tp mcmmane cara utk grab photobook di pixajoy...nmpk menarik tp x pndai nk bt la...

pensel on October 23, 2014 at 3:43 PM said...

nurul asmiati:

awak boleh download photobbok editor. Lepas siap photobook design... awak send order je. macam shopping online.

Eny on September 6, 2015 at 11:35 AM said...

makcikkkk!!! mu ada blog rupenyee. hahahahaha!

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei