Nov 18, 2012

Durian Madness

at 6:26 PM
Boleh ke panggil durian madness untuk entry ni ek?

Macam ni ceritanya, balik je dari rumah mak mertua @sungai buloh, kitorang pun singgah kt midvalley.

Hari ni jalan kat midvalley, floor LG je.... Masa jalan kat lorong yang sambung ke Garden Mall, nampak ada dua orang yang macam tengah makan durian pankek sambi berjalan.

Aku pandang husband tersayang sambil buat muka pelik, pas2 husband aku pun cakap "kat sini ada jugak la".....

Hhuuwaaaaa!!!! Dah la aku memang tengah usha2 kedai lain yang ada jual dessert tu!!! Skali tetiba ada sumptuous depan mata!!!

Mula-mula beli dulu 1 box. Pas2 makan dan dan tu jugak.

Then beli barang kat jusco, patah balik g Sumptuous Dessert, beli lagi 1 box of durian pankek dan 1 box of hokkaido kek (durian).

Huhuhu... Hari ni je da sumbangkan pendapatan kat kedai Sumptuous Dessert tu RM28. Just for dessert!!!



Ni la Hokkaido Kek (Perisa Durian)
RM8 for 3

Tapi malangnya, bila balik rumah dan makan, kek ni rasa masam pada inti duriannya..hurm...hampa!!!
da tak elok filling nye.. maybe stock lama... Arghhhh!!! tension...
 Sebenarnya masa first time makan tu, husband dah tanya apsal masam, aku pun kata, maybe memang macam ni kot, sebab aku punye deria rasa adalah kurang berkesan pada masa tersebut, tapi still rasa masam jugak...

The next day, husband aku cakap, kawan dia bagitau, kalau rasa masam tu maknanya filling durian tu dah lama, stock lama, tu yang jadi masam..
oush!!!!



2 comments:

cikbedahlaser on November 19, 2012 at 1:30 AM said...

AHAA... hokaido kek itu menarik... kt tampin ade jual.. dia sebut osaka kek.. ahahahah adik bradik barangkali....

pensel on November 19, 2012 at 3:47 PM said...

adik bradik la agaknye kan...hihihihiihiii...

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei