Sep 21, 2010

Adat Makan Gula

at 11:13 AM
Hye Semua~~

haaaa.....nak share skit...ni dikatakan adat.....dulu masa makcik aku kahwin, aku ingat lagi, mak mentua dia suapkan gula pasir kat mulut makcik aku....kata orang tua-tua, sebagai pemanis...

pastu, tiba plak time aku bulan 11 ni, mak kata, nnt aku pun kena cam tuh..mak dah siap belikan bekas gula yang cantik dan comel... mak tok aku pun ada pesan, nnt bukak mulut sikit jek..jangan nganga luas2 plak.......

ahahahaha...

bile praktis je, cam nak tegelak pun ada...camne kalau makan tapi tak bukak mulut...hahahaha....

malu..malu..malu...

tak pe, nak manis punye pasal...

adat la katekan...

lagi satu, mak pesan, nnt masa majlis tunang, jangan gatai2 nak bergambar ala2 bersanding mcm pengantin.....huhu.......mak siap pesan kat Mrezz nnt datang majlis pakai biasa2 jek.....jgn nak melawa...kehkehkehh... tapi Mrezz da wat plan nak ajak bergambar kat tempat lain....

ntah la...camne la nnt ek....





psttt: baju tunang sahaja dan abis RM9XX.XX.. aiyaaa....

1 comments:

::cik ungu:: on October 6, 2010 at 11:51 PM said...

zeze~memang ada...tyme aku tunang hari tuh kena gak...tapi belah laki yang bwk...dorang letak dlm bekas tepak sireh...gula batu ok...opah, mak n makcik2 tunang aku sume join suap gula...sib bek x tercekik....hohoho.

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei