Apr 28, 2010

Resipi Sandwich Shrek.. Berani ke?

at 8:40 AM
Ok..selamat pagi..mari kita belajar cara-cara nak buat SANDWICH SHREK..

kepada ibu-ibu muda, boleh la try..eheh

bahan-bahan yang diperlukan adalah:



haa..nampak tak tu..kita perlukan sandwich dan shrek..eheheh...no la...just kidding..

pagi ni opismate aku blanje makan pagi dengan menyediakan sandwich shrek sebagai makanan pagi kami.
(nama sandwich tu ape ntah, bukan sandwich shrek [nama samaran])
makanan Mexico katenye, ntah btol ntah tidak..

ok..ni bahan-bahan yang diperlukan. Ini serius dan bukan main-main;

kita perlukan... Roti ---> Gardenia pun ok...

next kita perlukan AVOCADO yang dah ranum..ingatnye, avocado yang dah ranum tau.. (2 biji pun cukup dah)

pastu kita perlukan bawang merah sebiji..
bawang merah ni kena potong dadu tau...kecik-kecik ye..

pas kita perlukan lada hitam...
jangan lupa grind lada hitam tu ye...tak yah banyak..sikit je..nak bagi rasa je

last skali kita perlukan garam...2,3 cubit je haa...


ok..ni cara-caranya...mula-mula, amik avocado, keluarkan isinye, masuk dalam bekas, pastu penyek-penyek kan avocado tu. alaa..macam nak wat cekodok pisang tu ha...

pas2 dah penyek sume, campur bawang yang dah dipotong dadu tu dengan avocado yang dah dipenyekkan..

then gaul...gaull...dan gaul...

pastu masukkan lada hitam dan garam...gaul..gaul..gaull...sampai sebati...

warna dia nanti akan jadi warna kehijau-hijauan macam shrek...ekekek..

jangan risau, selamat untuk dimakan kot...aku makan tadi, sekarang masih ok dan bleh lagi
blogging..huhu..

haa..pas2 sapu la kat roti, lipat, makan...siap...yeayyy

cubala kalau berani..

dia rasa macam sandwich pedas...

avocado tu rasa mcm lemak-lemak marjerin je ha..warna je ngeri, rasa dia ok la...

haa..tu je ye setakat ni...

tata...

2 comments:

umie on April 28, 2010 at 9:25 AM said...

hehehe..memang pada ngan namanya..sb hijau mcm shrek..hehhee..hari tu umie ada makan gak sandwich kakak ipar beli kat kl..memang sedap..1 bekas tu ada 4 ketul...xpernah lagi rasa sedap mcm tu...

3.z.z.3 on April 28, 2010 at 9:59 AM said...

pasni bleh la cuba buat sendiri..huhu...

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei