Apr 14, 2010

Apa Pandangan Korang Pasal "Spammers"?

at 11:24 PM
Youthsays...dapatwang...janawang...dll

aku biasanya online malam. blogwalking. sambil tggu nuff bgn.
sambil jalan-jalan via GengBlogger, baca entry, then aku akan tinggal jejak kat shoutbox. kalau ade kempen youthsay, aku akan backlink ke kempen tersebut kat shoutbox blogger lain..jahatkan... kalau xde kempen tu, aku akan backlink ke blog aku. aku suke tukar2 layout blog aku, almost every 2 weeks..so, aku mmg suke komen layout bloggers lain, kalau cantik ke, simple ke, comel ke, tulisan tak nampak ke, aku akan tulis kat shoutbox blogger berkenaan. sebelum aku back one page (kembali ke page GengBlogger), aku akan klik iklan-iklan yang aktif, tak kira la sama ada nuffnang ke, youthsays ke, adverts ke, google ads ke....mane sempat klik, aku klik....dalam minggu ni, aku banyak back link shoutbox bloggers lain ke kempen youthsays aku.. rupa-rupanya, ramai jugak yang tak suke..
ni antara entry dan komen-komen dari satu blogger ni...

ni link dia..(right klik, open new tab ek)

betul jugak cakap diorang semua, backlink kempen2 tu mengganggu hidup blogging diorang..

ok..ni ade penyelesaian...

kepada bloggers yang tak suke "spammers" macam aku, sila tgk tutorial sini...
AnakPerak.com ajar cara-cara nak ban/block backlink yang tidak disenangi dan dikehendaki oleh tuan empunya blog..

bleh blajar kat sini...


ape pendapat korang semua?
suke?
tak suke?
salah?
atau tak salah?

tanya keyboard masing-masing..

nak ZzZz.....semoga urusan kita semua dipermudahkan olehNya..amin..

5 comments:

Eyqa Zaque on April 14, 2010 at 11:49 PM said...

Spammer memang datang dalam pelbagai cara. Huhu.

Cik Norfa on April 14, 2010 at 11:50 PM said...

lor...gitu ke? erm...tp aku oke jerk..

Abd Rahim on April 14, 2010 at 11:52 PM said...

mmg kacau gak spammer nie...

pensel on April 14, 2010 at 11:58 PM said...

tu la..terpulang pada individu.
ade yang tak suke, ade yang oke.
anyway..thanx for comments...
keep blogging alive...

Anonymous said...

ala..kan bleh check spammer ke tak..kalo spammer xyah la klik..huhuhu

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei