Jul 1, 2009

Cabin Camel Seed

at 10:22 AM
Cerita Dari Aku

hai..morning....
ni nak cerita skit....
pasal Mrezz kesayangan aku..ehehhee...
Dia ni, mmg kerap kali la g outstation...paling kurang sebulan sekali...tu paling kurang....so bila outstation tu kena la angkut skali pakaian n barang keperluan...so barang2 tu sume kena la letak dalam beg...kalau kat airport, mmg ramai la insan2 yang tarik beg....paling tepat ...luggage...
Senang...xyah pikul, tarik je...ade mcm2 jenis luggage nih....meh usha gambar2 kat bawah nih....ada mcm2 jenis, warna, design, n bentuk, n jenama....kalau search kat internet mmg bnyk...kat kedai2 sekitar Malaysia ni pun bnyk...






ok...dah dapat gambaran beg/luggage yg biasa org kat airport guna....
Mrezz aku ni sgt2 desire nak beli cabin luggage yg jenis plastik keras...bukan yang kain...mmg boleh dikatakan hampir 2 bulan gak la dia cari n survey mende alah tu..pantang nmpk kedai beg yg ade jual cabin luggage tu, pasti dia n aku tumpang usha design, size n price...perghh..bagi kami... mmg mahal2 sume....beratus2..yg ribu2 xbrani tgk....harga standard utk saiz 19" ni, yg biasa kitorang jumpa dalam range RM400-RM700...kalau beli...leh nangis woo kalau tercalar beg tu....

Nak dijadikan cerita, ade la satu hari aku ajak dia jalan2 shopping..aku nak cari barang2 opis skit, pas2 hajat nk tgk jeans...g la satu mall nih...tgk kat mall tu ade sale...tros Mrezz ajak g tgk beg...skali tgk, mmg tu la price utk cabin luggage tu plaing murah yg kitorang penah jumpa..mula2...Mrezz ragu2 nk beli...aku pun ape lagi, dah kuar tanduk n ekor menghasut Mrezz suruh beli jugak2... harga dia RM***.50 huhuhu....(harga dirahsiakan takut sesape terkejut) then masa mintak tu, da confirm nak bli, minta la kat akak yg keje kat situ...

"kak, beg ni ade yang baru tak??"

"alaa dik...tu akak rasa yang last la"

"alaaa kak, jgn laa...yg display ni dah calar skit la...xkan xde yang baru kak"

"aaa...xpe...jup akak g check"

aku ngn Mrezz da risau2 da kalau xde yg baru...rugi sgt2 kalau xbli..kitorang menunggu penuh debaran...jeng...jeng...jenggg...

"haaa..mmg rezeki adik la...ni ade yang baru....2nd last"

"fuhh...nasib baik ade...tulis bil ek kak"

"ok...terima kasih ye"

"sama2"

kami berlalu ke kaunter utk bayar...pas bayar, Mrezz tersengih je sepanjang jalan ke kereta...nak simpan beg....ni la gambar luggage yg dia beli...Brand Camel, 19".






mmg smart la...aku jeles!!!! Mrezz cakap, kalau nk pinjam bgtau la...sehari RM50...cissssss....hehehe....

P/s to Mrezz...jaga la beg tu baik2....mencari beg mengalahkan cari calon isteri..hehehehe...

Pas dah simpan beg dalam kete....TERsinggah plak butik SEED...Mrezz TERtgk plak slack utk keje...ade sale...n tinggal beberapa helai mmg size Mrezz..aku pun memulakan tugas2 menghasut suruh dia beli....hehhehehe...dia g try..mmg fit muat2.....YESSSSS...hasutan ku berjaya lagi....
aku pun g la tgk2 baju sementara tggu dia dalam dressing room...
dalam masa yg singkat tu, aku sendiri terhasut utk beli baju... Grab 2 helai....masa nk grab tu tanye Mezz dulu....dah hasut dia bli t-shirt, tapi xberjaya...so aku TERhasut diri sendiri grab 2 helai...ehehehhe....

hurmmm..bestnye shooping ngn Mrezz...dia layan je aku nk ape, nak kemana...kalau boleh, dia cakap boleh, kalau xboleh, dia senyum jek pas2 menggeleng....tak pernah cakap "TAK BOLEH!!!"
hehehhe...
aku sgt kagum ngn Mrezz sbb dia leh handle kerenah aku dgn cara lembut n tersirat...
he always make my day...

2 comments:

fadhilah on July 3, 2009 at 2:42 PM said...

haha kasi detail mall tersebut, harga luggage tersebut. boleh aku usha sekali. hahaha...

pensel on July 3, 2009 at 4:52 PM said...

heheheh...PM us kalau nk tau detail...sini public...xleh...lagi tepat ko tanye Mrezz..eheheh...

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei