Jul 20, 2009

aku suke compare!! ~edited~

at 4:16 PM
Cerita Dari Aku

kalau dulu aku suka compare2 yg lame dgn yang baru...

cnth, baju baru n baju lame, of coz la baju lame dah xmuat...walaupun still cantik...sebab xmuat??? dulu baju lame aku leh pakai saiz S, dan sekarang, aku cuma boleh pkai baju saiz M & L..kena la pkai baju baru yang lebih selasa...

tapi sekarang...aku dah xterfikir langsung pasal isu comparison....baju kecik ke, besar ke, asal tangkap muat sudah...

hahahaa....

kenapa ek???

sbb...

ni ayat nk sedapkan hati...

"usaha dan kegagalan aku seblum2 ni telah menyebabkan aku dapat sesuatu yang lebih baik untuk waktu sekarang dan harap2 utk masa depan jugak"

faham x??

ok..maksud aku mcm nih....

kalau xde kegagalan, xkan ade kejayaan...

nmpk x???

kalau kegagalan tu xwujud, xde sape tau, apa itu kejayaan...

kalau nak berjaya, kita kena rasa kejatuhan dulu, bile dah jatuh tu, bangun la balik, berdiri utk dapatkan kejayaan kecil, dan kemudian kita akan berlari untuk mencapai kejayaan yang lebih besar..

kejayaan sebenar ialah rentetan kejayaan-kejayaan kecil..

ok??...

ape kaitan kejayaan dan comparison yang aku cakap tadi??

dulu aku gagal utk jadi mcm yg org lain nak...aku usaha...usaha dan usaha utk puas kan hati org lain...aku sabar...dan xde sape nmpk...xde sape sedar...aku sendiri xtau dan xsedar...

tapi sekarang, aku sedar akan masa, harta dan perasaan yang telah aku beri pada org lain...

aku dah cuba...dah berkorban..tapi ape yang aku dapat???

ape yang aku dapat??

ade sape tau???

ade sape boleh bagitau??

aku dapat...

aku dapat seseorang yang beri kasih sayang dan ruang utk diri aku...mmg xde manusia perfect...tapi pada aku, aku akan kata dia perfect...aku terlampau diawang-awangan sampai aku xpenah terfikirkan org lain...sampai aku xingat dulu aku kenal siapa (teruk btol aku ni...yess, memang terok)...aku cuma ingt dia...
dan dia slalu ingatkan aku dalam bnyk perkara...dia memenuhi ruang dalam hidup aku sampai aku xsedar yang aku x lagi compare2 sebelum tulis entry ni..(dan sekarang aku ade compare ape2 x???ada...ada...dulu dan kini)

tapi hari ni, bila dia jauh...mmg aku akan ingt dia,DAN aku xingt, bile aku mula tinggalkan cerita2 lama yang xsepatutnya aku ingt...dan sekarang, aku tersenyum bile perkara ni melintas dalam fikiran aku..

"setiap usaha dan kegagalan akan membuahkan hasil dan kejayaan"

yesss...kegagalan dan kejayaan dari pelbagai sudut...kecil aau besar...semuanya dariNya...

**tetiba teringat sajak tajuk "kejayaan dalam kegagalan" yang aku cipta masa skolah dulu ~ masa form 4. masuk majalah siswa (ye ke majalah ni), n dapat payment dari karangkraf..hehe...

walaupun aku ni bukan "somebody" yang boleh dibanggakan, aku tetap berbangga dengan diri sendiri, walaupun bukan kejayaan besar, tapi memberi makna pada aku and aku sorang je dapat faham n rasa..(org jahat cam aku pun reti berbangga skit2...hehehhe)

ape aku mengarut ni?? hehe...biasa la... sesi luahan perasaan...mesti ade yg menyampah, cakap xmatang, mcm budak2, ayat berterabur...tapi pada aku...

biarlah baju yang aku pakai saiz ape pun, (aku tau aku dah membesar), aku akan berusaha utk turunkan berat badan sbb...baju yang aku reserve utk majlis tunang or something like that dah TAK MUAT...cis....

tapi....

apaaaa yang penting???

KERJASAMA...

apa yang pentinggg??

KERJASAMA...

(sambil menyanyi2 riang lagu wonder pets ~ versi bahasa Melayu)

**disamping tulis entry menyatakan aku nak turunkan berat badan nih....aku still terfikir akan choc2 yang MrEzz akan bawak dari Langkawi malam nih...

4 comments:

fet3 on July 20, 2009 at 6:21 PM said...

hi aiza~~

huhu.. Alhamdulillah... hajat tercapai..

pensel on July 21, 2009 at 7:44 AM said...

hi fet3~

bukan hajat..bukan impian...
tapi alhamdulillah dapat yang memahami...

cikbedahlaser on July 22, 2009 at 12:48 PM said...

hi..lama x drop by...

seronok kan bile dpt yg sgt memahami...
btol...mcm aku...
smpi lupe psl yg lain (ye ke lupe..hahaah)
tp yg pastu x de la nk banding2 lg...

best nye hdup dlm awangan ni....

pensel on July 22, 2009 at 7:54 PM said...

thanx for drop by...

mmg seronok...harap dapat saling memahami sehingga ke akhir usia...
yupp...xelok banding2, nnt ade yang terasa hati..

yeahh...best hidup di awangan, tapi sampai bila...realiti akan sentiasa mengajar kita..

 

EPISOD PENSIL
Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei